نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
نمایش «بیهوده» به نویسندگی و کارگردانی یاسین رضوانی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، نمایش «بیهوده» به نویسندگی و کارگردانی یاسین رضوانی به زودی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود.
تهیهکنندگی این اثر را محمد قدس بر عهده دارد و علی اکباتانی نیز بهعنوان مجری طرح با گروه همکاری میکند.
نمایش «بیهوده» پیشتر در چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر موفق به کسب عنوان اثر برگزیده شد و جایزه بهترین نمایشنامه این دوره از جشنواره را نیز از آن خود کرد. همچنین این اثر تقدیر بازیگر مرد را در همان دوره به دست آورد و در بخش کارگردانی نیز نامزد دریافت جایزه شد.
این نمایش پیش از آن نیز در جشنواره منطقهای تئاتر فجر (خاوران ـ مشهد) موفق به کسب رتبه اول کارگردانی و رتبه اول بازیگری شد و رتبه دوم نویسندگی را به دست آورد. «بیهوده» همچنین در جشنواره تئاتر استان گلستان به عنوان بهترین اثر از نگاه منتقدان معرفی شد.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «بیهوده» داستان انسانهایی است که بیهوده در بحرانها گرفتار میشوند، بیهوده دروغ میگویند، بیهوده زندگی میکنند و بیهوده پنهانکاری میکنند.
یاسین رضوانی، نویسنده و کارگردان این نمایش، از هنرمندان تئاتر اهل گرگان و فارغالتحصیل کارشناسی کارگردانی سینما است. وی پیشتر نویسندگی و کارگردانی نمایشهای «ماهیها با چشمان باز میمیرند»، «جمهوری در اتوبوس» و «بیهوده» را در کارنامه خود دارد.
اسامی بازیگران، عوامل و زمان اجرای این اثر نمایشی بهزودی اعلام میشود.
پدرام کریمی یکی از نویسندگان سریال «صفا با خانواده» از جزئیات نگارش این سریال، انتخاب لهجه کاشانی برای احمد مهرانفر، سوژه دزدی در قصه و دیگر جزئیات آن سخن گفت.
کارگردان نمایش «سندباد و فیروز» با اشاره به ترکیب نمایش ایرانی با عرفان شرقی، عنوان کرد که این اثر با مدد ۳۰ تن از عوامل اجرا میشود اما وی از پرداخت کرایه تاکسی آنها نیز ناتوان است.
اکران تازهترین قسمت از مجموعه مستند «ماجرای جنگ ۲» به روایت جواد موگویی، پژوهشگر و مستندساز در حوزه هنری برگزار شد.
آئین اختتامیه اولین دوره جشنواره ملی «روایت علوی» در تالار رودکی برگزار شد.
Δ