نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
ارومیه – مدیر امور آب مهاباد از کاهش تنش آبی در باغها و مزارع کشاورزی با رهاسازی آب از سد مهاباد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، خالد رحمانی در این زمینه اظهار کرد: سد مهاباد علاوه برتأمین آب آشامیدنی شهروندان، آبیاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان را زیر پوشش قرار میدهد.
مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت: رهاسازی آب با هدف آبیاری محصولات کشاورزی، تقویت منابع زیرزمینی و کاهش تنش آبی در باغها و مزارع کشاورزی صورت گرفته است.
رحمانی افزود: سهمیه آب بخش کشاورزی با دبی ۱۶ مترمکعب برثانیه با درخواست کشاورزان این شهرستان از مخزن سد مهاباد رهاسازی شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس بند یک مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مقرر شد که در تیر ماه جاری برای جلوگیری از تنش آبی به باغها و اراضی پایاب سد مهاباد ۲۳ میلیون متر مکعب در یک نوبت به ازای هر هکتار دو ساعت در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.
امسال با توجه به وضعیت مخزن سد مهاباد و اولویت آب آشامیدنی شهروندان، تنها یک مرحله رهاسازی آب از مخزن سد این شهرستان انجام خواهد شد.
البرز _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نسبت بستریهای تنفسی در البرز با ۱۷ درصد، بیش از دو برابر میانگین کشوری است.
میامی- رئیسکل دادگستری استان سمنان گفت: ترویج دادرسی الکترونیک و مصالحه دو اولویت دادگاه بخش کالپوش شهرستان میامی خواهد بود
شیراز- عید مباهله یکی از مهمترین مناسبتهای تاریخ اسلام است؛ روزی که حقانیت پیامبر اکرم(ص)، جایگاه والای اهلبیت(ع) و پیروزی منطق و حقیقت در پرتو آیات الهی به نمایش درآمد.
بیرجند- معاون سلامت اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی از آغاز اجرای طرح ملی سنجش سلامت روان همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
Δ