نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
دفتر حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به اینکه حملات صهیونیستها به شیوع قحطی در غزه کمک میکند، از تل آویو خواست حمله به امدادگران و فلسطینیها منتظر دریافت کمکهای انسانی را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری مهر، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا فوراً حملات به گروههایی که به دنبال امداد رسانی در غزه هستند را متوقف کند.
سازمان ملل در این بیانیه از تل آویو خواست تا به تعهدات بینالمللی خود برای تسهیل ارسال کمکهای بشردوستانه به غزه عمل کند.
این بیانیه با اشاره به اینکه «حملات اسرائیل به طور قابل توجهی به شیوع قحطی در میان غیرنظامیان در غزه کمک کرده است»، میافزاید که حملات رژیم صهیونیستی به کسانی که کاروانهای کمکرسانی را تأمین میکنند، هدفگیری عمدی و مکرر است.
سازمان ملل حمله به امداد گران در غزه را باعث تشدید هرج و مرج و قحطی در غزه دانسته و تاکید کرد: ما از ۲۷ می گذشته، کشته شدن حداقل ۱۷۶۹ نفر را فلسطینیهای منتظر دریافت کمک را مستند کردهایم. همه این جنایات باید به طور فوری و مستقل مورد تحقیق قرار گیرند و مسئولین آن پاسخگو باشند.
از سوی دیگر سخنگوی سازمان بینالمللی «آکسفام» (یکی از بزرگترین سازمانهای بینالمللی امدادرسانی برای ریشهکن کردن فقر، گرسنگی و بیعدالتی) در گفتوگو با شبکه الجزیره گفت که این سازمان با موانع زیادی در نوار غزه به ویژه به دلیل بمباران مداوم و پرواز پهپادها مواجه است.
وی با بیان اینکه تأخیر عمدی از سوی رژیم صهیونیستی در صدور مجوز کارکنان این مؤسسه برای ورود کمکها دیده میشود، تأکید کرد که تلآویو به بهانههای امنیتی، این مؤسسه را از وارد کردن ژنراتورهای برق منع میکند.
سخنگوی آکسفام خاطر نشان کرد: اسرائیل از روشهای ممانعت به عنوان سلاحی برای دلسرد کردن ما در امدادرسانی به ساکنان غزه استفاده میکند.
در سایه تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان رسانه های این کشور تصاویر ویرانی های برجای مانده را منتشر کردند.
سازمان تجارت دریایی انگلیس از حادثه دریایی نزدیک عمان خبر داد.
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه حملات اسرائیل تهدید کننده ترکیه نیز هست، گفت: ما هدف قرار دادن سوریه و لبنان توسط اسرائیل را تحمل نخواهیم کرد زیرا آنها برای امنیت کشورمان مهم هستند.
تحلیل تصاویر ماهوارهای قبل و بعد از تبادل آتش بین ایران و رژیم صهیونیستی نشان دهنده بروز تغییرات جدید ناشی از انفجار آشیانههای جنگندهها و مراکز خدماتی و سوختی آنها در این پایگاه است.
Δ