نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
کرج _ مدیرکل آموزشوپرورش البرز اعلام کرد: ۳۴ درصد دانشآموزان البرزی چاق هستند و در صورت تداوم بیتوجهی، طی ۱۵ سال آینده با سونامی دیابت و فشار خون روبهرو میشویم.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، امروز شنبه در آئین افتتاحیه برنامه های هفته سلامت در استان، مدرسه را اولین و مهمترین بستر برای نهادینهسازی فرهنگ سلامتی دانست و با هشدار نسبت به سبک زندگی کمتحرک، از آمار نگرانکننده چاقی ۳۴ درصدی در میان جمعیت دانشآموزی خبر داد و تأکید کرد: تداوم این بیتوجهی، طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، سونامی بیماریهایی چون دیابت و فشار خون را به همراه خواهد داشت.
وی، معلمان، سفیران سلامت و مراقبان بهداشت را محورهای اصلی حفظ سلامت دانشآموزان خواند و تصریح کرد: این قشر با نگاه دلسوزانه، انتقال پیامهای خودمراقبتی را بر عهده دارند. وی تغییر سبک زندگی را ضروری دانست و نقش مدرسه در گسترش فرهنگ سلامت فردی و اجتماعی را بیبدیل توصیف کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ضمن اشاره به نگاه ویژه استاندار به این حوزه، خواستار مشارکت و همراهی دستگاههای اجرایی استان برای گسترش فعالیتهای بهداشتی و فرهنگی در مدارس شد.
یک مطالعه جدید میگوید ساعات اولیه صبح ممکن است برای سلامت روان افراد شب زندهدار چندان خوب نباشد.
عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی با تأکید بر اهمیت سلامت روان مردان گفت: مردان بیش از گذشته در معرض پیامدهای ناشی از انزوای اجتماعی قرار دارند.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر لزوم بازنگری در نظام قیمتگذاری دارو تأکید کرد.
رئیس بیمارستان هاشمی رفسنجانی گفت: بیشترین بیماران سرطانی مراجعهکننده به این مرکز را زنان مبتلا به سرطان پستان و مردان مبتلا به سرطان پروستات تشکیل میدهند.
Δ