نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در بیانیهای، موضعگیری مداخلهجویانه آمریکا در مورد روابط دوجانبه ایران-عراق را محکوم کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در واکنش به موضعگیری مداخلهجویانه آمریکا پس از امضای تفاهمنامه امنیتی ایران و عراق خاطرنشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران بر اراده مشترک ایران و عراق برای تقویت روابط دو ملت همسایه و مسلمان بر مبنای حسن همجواری و احترام متقابل تاکید دارد و آن را ضامن صلح و ثبات و امنیت در مرزهای مشترک و منطقه میداند.
در ادامه این بیانیه آمده است: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مخالفت با انعقاد یادداشت تفاهم همکاری ایران-عراق برای تقویت امنیت دو کشور و مقابله با تروریسم، مداخلهای غیرقابل قبول در روابط دو کشور مستقل همسایه بوده و گواه روشنی بر رویکرد ثباتزدای آمریکا در قبال کشورهای منطقه و نشانه تلاش مستمر سیاستگذاران این کشور برای تفرقهانگیزی میان ملتهای همسایه و مسلمان میباشد.
سفارت ایران در بغداد تأکید کرد: چنین موضعگیریهای مداخلهجویانهای ناقض اصول منشور ملل متحد و حقوق بینالملل مبنی بر همکاری بین دولتهاست.
پیشتر، «تمی بروس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و عراق ادعا کرده بود که «ایالات متحده از حاکمیت واقعی عراق حمایت میکند، نه از قوانینی که عراق را به یک دولت وابسته ایران تبدیل کند».
شلیک هماهنگ موشکهای بالستیک سپاه و پهپادهای ارتش به ۲۵ هدف کلیدی آمریکایی در بحرین، کویت و اردن؛ پاسخی قاطع به تجاوز بامداد امروز واشنگتن به سواحل جنوبی ایران بود.
وزرای امور خارجه ترکیه و عربستان سعودی نیمه شب گذشته در تماسهای جداگانه با وزیر خارجه کشورمان آخرین وضعیت تحولات منطقه ای متعاقب حملات تجاوزکارانه امریکا به جنوب ایران را بررسی کردند.
وزارت خارجه کشورمان در بیانیهای با محکوم کردن اقدامات تجاوزکارانه آمریکا علیه کشورمان، هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران در اعمال حق ذاتی دفاع از خود درنگ نخواهد کرد.
تصاویر شلیک موشکهای سوخت جامد و مایع دوربرد قدر، عماد و خیبر شکن به سمت اهداف آمریکایی در منطقه در پاسخ به تعرض بامداد امروز را در این فیلم مشاهده میکنید.
Δ